söndag 9 november 2008

En kär gammal vän


Allsvenska säsongen 2008 är över. Kalmar FF vann välförtjänt. För min del kan jag konstatera att en kär gammal vän är tillbaka - Svängiga Bajen. Stundtals mycket bra fotboll, stundtals usel. Tre matcher kommer jag komma ihåg (två förnedringar och en "triumf"):
1. Bajen vs Gais på Söderstadion där Gais vände ett två noll underläge till 2-4 vinst för "makrillarna".
2. Bajen vs Malmö FF, också på Söderstadion, och där förlust med 3-6.
3. Bajen vs Dif, usel publiksiffra men skön vinst med 3-0 och skön stämning på läktaren - trots allt.

Låt oss glömma denna säsong och blicka framåt (hur många gånger har jag sagt detta?). Ett av de stora utropstecknen denna säsong är våran jänkare, Charlie Davis. Han utvecklades i år till att bli en riktigt bra anfallare. Jag hoppas få se honom minst en säsong till i Hammarby.

Nästa år vill jag se ett Bajen som inte viker ner sig på Söderstadion mot Gais eller Malmö FF.

Forza Bajen Siempre!

Inga kommentarer: