onsdag 30 december 2009

2009

Årets tre bästa album enligt undertecknad. Rymdfunk, Township art-rock och skäggig bohem-pop från Williamsburg (NYC).


Shafiq Husayn - Shafiq En A-Free-Ka


BLK JKS - After Robots


Rain Machine - Rain Machine

Dessa tre artister ser jag fram emot att höra mer från nästa år. BLK JKS är kanske den klarast lysande stjärnan av de tre. Tillsammans med de återutgivningar som Analog Africa släppt så har dessa album förgyllt min vardag. En grå vardag som bestått i att långsamt se Hammarby sjunka ända ner i Superettan.

Nästa år kommer jag förmodligen att fortsätta gräva fram musik jag gillar och skriva om de saker som intresserar mig här på bloggen. Mitt liv rymmer naturligtvis så mycket mer än bara fotboll och musik men det är dessa saker jag valt att lyfta fram här.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: