måndag 24 augusti 2009

"Mitt Område"

Ramadan inleddes i Rosengård med att det blev oroligheter och kravaller. Maskerade demonstranter under namnet "Reclaim Rosengård" kom in utifrån och skapade denna oro.

Det vore arrogant av mig att sitta häruppe i Stockholm, klia mig i skägget, och uttala mig om det som händer nere i Rosengård i Malmö. Personligen anser jag (naturligtvis) att det är viktigt att rosengårdsborna själva får beskriva sin verklighet.



"Drömmarnas Hus startade nättidningen Mitt Område för att vi tycker att allt det fantastiska arbete som människor på Rosengård gör för sitt område sällan synliggörs. Rosengård är så mycket mer än brinnande containrar, stenkastning och kriminalitet. Redaktionen består främst av unga från Rosengård. Det är de som styr innehållet och står för upplägget. Mitt Område ska vara deras röst, en megafon och strålkastare från det unga Rosengård"


-saxat från hemsidan Mitt Område.

Inga kommentarer: