onsdag 10 juni 2009

Zzzz

Det är landskamp ikväll och det känns lika spännande som vädret. Jag erkänner direkt - jag är en medgångssupporter när det gäller landslaget. När det går bra står jag där stolt och glad. Går det dåligt så muttrar jag att "landslaget skiter jag i. Hammarby är viktigare för mig". Jag förtjänar ingen respekt för detta. Det är jag medveten om. Men jag har alltid haft svårt att relatera till Sveriges landslag. Tror det har att göra med de sår som Lasermannen, Ultima Thule och Ny Demokrati åsamkade alla oss med invandrarbakgrund i början av 90-talet. Jag var ung då och sökte efter min identitet i ett samhälle som jag tillhörde men inte kände mig hemma i.

Jag hoppas dock att Zuper Zlatan kan trolla lite ikväll och att landslaget vågar lira fotboll framöver. Naturligtvis läser inte Henke Larsson min blogg men jag vill ändå sända en tanke till hans familj. Det är inte lätt att förlora en så nära familjemedlem. Livet går dock vidare.

Abaraka

Inga kommentarer: