tisdag 13 januari 2009

M. Omar

Det är med stigande intresse jag följer Mohammed Omar, poeten från Gottsunda (Uppsala), och dennes omvandling till "radikal muslim". Jag har tidigare betraktat denna man med respekt och har, ofta med glädje, läst hans krönikor och en del av hans poesi.

Jag har inte skapat denna blogg för att gå i polemik mot min omgivning och jag har heller ingen tanke att jag ska attackera någon annan människa. Vill man läsa mer om Omars omvandling kan man enklast göra det genom att läsa hans blogg. Men jag kan konstatera att mannen har gjort en helomvändning som slår det mesta. Jag hoppas att Omar kommer trivas som "radikal muslim" och jag önskar honom lycka till därute i bloggvärlden...

Vem ska nu axla Mohammed Omars mantel som Svensk islams mest intressanta röst?

Abaraka

Inga kommentarer: