måndag 30 april 2012

Guelewar

Guelewar - Touki Ba Banjul, Acid Trip From Banjul to Dakar

Inleder min Valborg med att lyssna på psykedelisk proto-mbalax från Gambia. Jag är helt lyrisk över att det legendariska bandet Guelewars musik har återutgivits. Guelewar är ett fantastiskt band från Gambia som bildades under 1970-talet. Deras musik låter helt unik. På länken här kan ni lyssna lite på hur de låter. Nu väntar jag även på att mer musik från Ifang Bondi ska återutges.

Guelewar - Halleli N'Dakarou

3 kommentarer:

pärlbesatt sa...

Försökte ladda ner dem på Adunas blogg men det funkade inte, så jag tackar och bockar. :)

Tänkte på dig när jag såg att Kiwanuka varit här och spelat, nåt jag dock missade.

Miljonärmamman sa...

Jag blir helt tårögd av det här. Gåshud. Det här är musik på riktigt. Underbart, tack.

Ibrahim sa...

Guelewar är otroligt bra. Riktig musik.