tisdag 9 juni 2009

Flyktsoda

Jag läser en bok av Marcus Birro just nu. Den får mig att tänka en hel del på Göteborg. Birro är en intressant person som vi har få av i Sverige. Jag gillar när han skriver om italiensk fotboll - även om jag inte alltid håller med. Det behöver man inte alltid göra. Läser på Birros blogg att han nu lägger ned bloggandet för gott på grund av allt näthat. Det är väldigt synd. Det är en av de bloggar jag läst regelbundet. Jag vet att det finns många som stör sig på Birro runt om i Sverige. Men att han ska få utstå en massa näthat från anonyma personer är skamligt.

Om några dagar släpps den nya Imperiet-boxen med en medföljande bok skriven av just Birro. Medan jag väntar på den roar jag mig med att vrida upp volymen och gasa på med lite Ebba Grön. Flyktsoda. Det bor en punkare i mig som ibland slår an ett skränigt ackord.

Birro är som bekant från Göteborg och jag kan nu känna att jag saknar staden en hel del. Just idag vet jag inte om det blir Stockholm eller Göteborg till hösten. Kanske får ni göteborgare återigen se mig ramla Andra Långgatan fram eller se mig stå och flina på någon konsert på Musikens Hus.

2 kommentarer:

Samuel M sa...

Det låter trevligt att du öppnat en dörr på glänt mot Göteborg. Du är efterlängtad av många.

Birro har växt mycket i mina ögon. Hade svårt för honom när han figurerade i alla tv's tyckarprogram för tyckandets skull (för kanske tio år sedan). Nu tycker jag han oftast är väldigt rätt ute. Träffsäkert tyckande.

Ibrahim sa...

Tackar för det Samuel! Ska bli spännande att se vart man hamnar.

Birro har en hel del poänger och väldigt tråkigt att han måste stänga ner sin blogg pga idiotiska kommentarer osv. Sen är det väl alltid kul med en öisare också. De är harmlösa :-)