måndag 16 mars 2009

Henok, fotboll och snart vår

090317: Jag var för snabb att skriva detta blogginlägg. Henok Goitom blev inte uttagen till Svenska landslaget.
-------------------------------------------------------
Det är mycket glädjande att höra att Henok Goitom nu är aktuell för fotbollslandslaget i den viktiga bortamatchen mot Portugal. Det är en spelare som levererar i spanska ligan (en av världens bästa ligor) och som har en skön stil. Det är en spelare som verkar vara stolt över vart han kommer ifrån och som vågar tala ut om känsliga saker såsom rasismen inom den spanska fotbollen.

Ett annat glädjebesked för mig är att Olympique de Marseille tvålade till Paris Saint-Germain med 3-1 igår - på bortaplan dessutom. Tyvärr hade jag inte möjlighet att följa matchen. Nu är l'OM en pinne efter Lyon och det ser ut att bli en väldigt spännande avslutning på den franska ligan. Mitt mål är att åka ner till Marseille igen under våren och se en match.


Snart är det vår och det innebär Allsvenska. Premiären för Bajen sker den 4 april mot Elfsborg i Borås och undertecknad kommer naturligtvis vara där. Tror dock det blir en tuff säsong för Bajen men det har man varit med om förrut. Oavsett hur det går kommer jag stå där hela säsongen - även om det spöregnar eller snöar. Vi ses på Söder innan match. Bajen va namnet!

"ibrahcadabrah"

Inga kommentarer: